петък, 13 декември 2013 г.

TURN-DOWN Sofia Hardcore


Да... Прави сте ако вече сте се сетили продължаваме да пишем историята на българският хардкор. Лично аз винаги съм го правил с удоволствие просто до сега, не бях попадал на стари банди, явно не съм търсил както трябва. В тази статия ще се опитаме да се запознаем с най-важните неща около групата. TURN-DOWN са една от първите софийски Hardcore банди и първата българска New School/Metallic Hardcore група. Изпълнители като TURN-DOWN, INCRIMINAL, LAST HOPE, FACE UP, STAND STRONG, FORWARD and HUMAN-MASK са считани за пионери на софийският Hardcore. Именно тези групи образуват сплотеното приятелско ядро от средата на 90-те години.
  TURN-DOWN са създадени през 1995 от Виктор и Илко (ex-Last Hope). Текстовете на групата са по-лични, емоционални и мрачни, тези на колегите им от София и Варна по онова време. TURN-DOWN изнасят легендарни концерти в периода 1996 - 1998 в София и Варна. Включително и първият изобщо подобен концерт в Macedonia Hall. Записа на който ще направим анализ е реализиран на 3-ти март 1997 година. turn-down, на бас е Илко, първият басист на last hope, а вокалите са записани от Добро, вокал и бас на incriminalи първо басист на last hope а след това техен китарист до 2009 година. 
  Изданието е от 9 песни в духа на класическият Hardcore от онзи години. Най-силно впечатление на първо слушане прави прекалено доброто качество на материална нека не забравяме, че е записан през 1997 година, а в онези години, в България не е имало кой знае каква техника. Не се надявайте тук да чуете лигави вокали интрота от по 5 минути и клавири които да ви се набият в костния мозък. Лично на мен най-добро впечатление ми направи първата песен Scumpit. Според мен тя е еталон за това как трябва да звучи хардкор музиката не само през 90-те, а винаги.
  В заключение бих добавил, че този албум ще се хареса 100 % на феновете на качественият HC, и 100 % няма да хареса на хората които слушат така наречената "модерна" музика. Горещо ви го препоръчвам! 
http://turndown.bandcamp.com/album/life-is-like-a-1996

Няма коментари:

Публикуване на коментар